Saturday, April 23, 2011

rebonding a.k.a meluruskan rambut

sebut pasal rebonding  ni.. kalau tengok iklan2 shampoo kat tv rasa cam.. wah cantiknye rambut model2 nih semua.. terus rasa nak beli shampoo yang diorang pakai.. tapi itu dulu la.. skrg dah tau dah tu sume dusta belaka. Nak dikatakan rambut saya nih kerinting tidakla juga.. rambut lurus tapi makin tua nih makin keras pula jadiknye.. dah macam berus dawai.. so...dah lama berkeinginan nak gi buat rebonding rambut.. survey punya survey kat kl.. harga semua 200 hinggit ke atas.. hurmm.. mampu, cuma tidak tergamak pula rasa nya nak belanja sebanyak itu..
alkisahnya saya balik Banting dan diperkenalkan dengan adik ipar satu kedai ni yang start harga 50 hinggit.. (huh, katanye 50 hinggit, tapi kalau rambut panjang mesti sama je mahalnye macam kat kl).. errm memangla mahal skit.. tapi 70 hinggit je.. so saya rasa berbaloi2..
lagipun dah dapat lesen dari suami yang kebetulan die pergi oversea kan.. siap die hulur 50 hinggit (xcukup kena tambah sendiri)so, peluang baik..
dan saya start dari kul 10 pagi sampaila jam 1.30 ptg... dan rambut saya yang panjang pun dikerat sedikit sebab hujungnya dah rosak kata si amoi tuh.. tapi puas hati.. dah bleh jadik model shampoo la pas nih (tang rambut je la)warrrr pendek plak rambut ku..... huhuu
dan pas siap amoi nih promote plak shampoo dan conditioner die.. huhh.. dah terbang lagi 40 hinggit pastu aku siap beli minyak rambut lagi.. last2 ..kluar juga 143 hinggit hari ini... dlm hati berkata, takpe.. bagi can la...1st time buat.

No comments:

Post a Comment