Thursday, February 07, 2013

JPJ @ geran motor hilang

ini antara kes haru jugala ni... sebab geran motor hilang..motor? bukan motor aku..motor husbandla.. tp dipertanggungjawabkan selama beberapa tahun untuk memegang dan memelihara sambil melanjutkan usia road tax nya..kebetulan nya bulan nih road tax mati.. then menggelabah aku mencari di rumah di kereta di segenap seluruh penjuru yang ada
tapi idak juga berjumpa..maka mengadulah saya pada tuan empunya diri..dan berbakul bakul la bebelan yang diterima....☆
setelah berputus asa makanya keJPJ la kami... mengisi borang dan menunggu no giliran dan seterusnya dapat roadtax baru..mula mula ngeri juga sebab nak pergi ke JPJ Wangsa Maju ni..sebab kali terakhir pergi 4 tahun lepas, kami menunggu berjam jam untuk meng *renew* lesen memandu..tapi syukur hari nih cuma ambil masa 40 minit sahaja.. dan akupun ambil kesempatan renew lesen memandu terus 5 tahun.. setahun RM30 hinggit...ye...
dan lepas dapat je geran motor yang baru terus husband dok hulur kat aku..."nah g hidupkan roadtax"..waaaalaaahhh..ingatkan dah serik nak suh aku buat... takde maknenye kan...;).

8 comments:

  1. Nak bt geran 2 kena bt report polis dlu x?

    ReplyDelete
  2. last time saya ada buat before pergi.. just standby kalau diminta... tapi bila sampai JPJ dia tak minta pun... lagipun owner sendiri yang datang.

    ReplyDelete
  3. kalau bukan owner datang? nak kena bawak repot tak? lama tak ambil masa? dan lagi satu, berapa pembayaran dia? thanks!

    ReplyDelete
  4. kalau bukan owner datang saya kurang arif. maybe kena bawa salinan ic dan juga surat wakilkan kuasa... *mungkin* ye.. bayaran nya setahu saya tak mahal sangat rasanya dalam belas ringgit sahaja.. sayapun dah lupa sorry ye..

    ReplyDelete
  5. mesti kena pgi ke jpj wangsa maju ker atau mana2 jpj pn boleh ?

    ReplyDelete
  6. Certain org ckp kalau hilang kena bwk motor pegi puspakom..betul ke

    ReplyDelete