Sunday, June 05, 2016

Perubatan Alternatif @ Pusat perubatan homeopati selayang

Saya start kenal homeopati selepas ada dhia. Start cari rawatan alternatif selain ubat hospital yang of course tak disyorkan untuk baby yang below 2 tahun.

So google cari cari.  Jumpa kat sini. And dekat dengan rumah.  Parking pun senang. Lucky for me,my husband pun memang dah biasa dengan homeopati time die kecil dahulu and sampai sekarang keluarga in law amalkan homeopati. Cuma yang sumber dekat kampung suami tu dhia tak berapa ngam. Agak lambat baik.

Alhamdulillah dengan ubat di sini Dhia serasi. Setakat ini kalau demam take time dalam 2-3 hari dah lega. (take note that homeopati ambil masa untuk sembuh).

Bayaran biasanya untuk set demam + batuk + selsema dalam RM 50. Ya, agak mahal jika nak dibandingkan ke klinik swasta. Tetapi remember, that ubat homeopati ni boleh disimpan dengan elok dan boleh dibawa travel dengan mudah sebab mostly dalam bentuk pil kecil dan bulat. mostly ubat nih saya boleh pakai banyak kali. whenenver my daughter show any simptom nak demam terus bagi makan ubat nih.

Rasanya mostly agak manis manis buah. so far my daughter really easy to cunsume this kind of medicine. Jika disuap dengan ubat klinik atau hospital kita kene guna cara perang, psikologi and pujuk rayu segala..dan akhirnya Dhia akan muntahkan juga. Ubat homeopati ni pula berbeza. Dhia sukarela nak makan  dan of course kene sorok pula botol ubat sebab dia asyik nak makan. see the different?


No comments:

Post a Comment