Tuesday, July 12, 2011

ke"demam"an sudah..

Demam lagi?. ayok.. apa nak jadi? entahlah... memang payah nak cakap.. demam nih memang dah berapa bulan ni.. memang akan demam sekali sebulan... bukanlah demam lama sangat.. tapi sikit2 je.. sakit tekak + selsema+ batuk +pening lalat(lalat ke yang pening) .. dah cam serangkai.. BFF gitu!

aku pun tak tau apa puncanya.. nak kata kene hujan.. ari sabtu tuh ada la.. kene hujan betul dan hujan 'buatan manusia' pun ada.. tapi idaklah hari ahad tu terasa nak demam. tapi memang para pekerja aku sekalian umatnya ber'demam'man beramai ramai.. hahahha.. tapi aku telah menjarakkan diri ku sebaiknya..
cuma... yang aku tau.. td tengahari aku start keta g KKB.. (kuala kubu Baru daa) tengok my sister in law admit wad pasal ngandung..
aik? ngandung pun bleh masuk sepital?.. hahahah.. nih kes2 terpinggir.. bilamana si ibu tidak lalu nak makan.. makanya tiada tenaga mahu berbuat apa.. sudahnya muntah dan keluar darah dan masuk la hospital.. sian... Alhamdulillah dia takde apa2.. masuk air je..harap2 ibu dan baby selamat..
berbalik kepada tujuan asalnya penceritaan aku td, sebab aku gerak kul 11.30 perot lapor makanya aku pun makanlah keropok segera.. ala2 keropok lekor gitu! ala beli kat Petronas sebungkus RM 2 jek.. makan punya makan.. punya makan (sambil drive ye..) baru aku perasan keropok nih tak sedap.. pastu ada batu la palak.. (agaknyalah pasal kunyah tuh rasa cam berpasir gigi aku.. takkan gigi aku reput pula?) pastu siap yang hangit pun ada.. baru suku bungkus dah terbantut la usaha aku nak memakan keropok itu..
dan mula pada itu tekak ku terasa perit... (ceh!.. dan dan time tu aku nak salahkan keropok).. hahahah.. da sekarang bila magrib rasa seram sejuk + sakit tekak...
walaumacamna pun sempat juga ku memasak udang masak lemak cili api dengan terung.... bila demam lagi rasa nak makan.. siyes! tak tipu.. memang cam tu...

No comments:

Post a Comment