Thursday, August 11, 2011

Cabaran 30 Hari: 11 Ramadhan




Hadis Riwayat Abu Hurairah r.a katanya:
Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila seseorang daripada kamu sedang berpuasa pada suatu hari, janganlah bercakap tentang perkara yang keji dan kotor.
Apabila dia dicaci maki atau diajak berkelahi oleh seseorang, hendaklah dia berkata,' Sesungguhnya hari ini aku berpuasa, sesungguhnya hari ini aku berpuasa'.


Dalam memikirkan apa yang nak dimasak hari ini... dapatlah juga menyiapkan juadah berbuka puasa. kebetulan hari tu balik Perlis ada beli beras pulut.. so, masak pulut  la untuk makan dengan serawa durian.. pastu makan ngan mangga pun layan juga.. cuma tak tahan ngan pulu +santan ini adalah sangat bahaya kepada yang berdiet.. umpamanya takyah diet langsungla.. hadoi.!


tapi dah nekad dalam hati nak masak cenggini cuma sampai malam 20 je.. pastu kena sekat balik sebab takut berat yang patut turun akan jadi tak turun2.. warrrrr...! sia sia je nanti sume usaha yang telah dilakukan itu..


oklah, mata dah ngantuk pas terawih biasala  layan pulut lagi..pastu mata dah ngantuk .. baik tido.., sok bunyi alarm tak bangun2.. hehhehe.



ikan bawal 3 rasa

sayur kobis

kerang goreng sambal

popia goreng

pulut mangga @ pulut + serawa durian

No comments:

Post a Comment