Saturday, August 20, 2011

Cabaran 30 Hari: 20 Ramadhan

so, hari ini bersiaran dari kampung.. so, aktiviti cam biasa kalau balik kampung.. jadi driver mak utk collect kuih raya... kesana kesini sikitla.. tapi masa pun terhad tak dapat nak berjalan banyak sangat..

jadi? menu makan cam biasa.. dah ditetapkan oleh kakak .. hmm cam biasalah kan.. bagi peluang pada yang duk jauh request ape yang nak makan.. on behalf saya.. saya takde apa2 nak minta, sebab apa jek yang mak suggest itulah yang saya masak.. sekali sekala balik takkan nak suh mak masak..? kalau bebudak takpela.. tapi kan dah tuaa....... (tua bangka?!!)

tapi.. cam biasa orang kata plak yang sekali sekala nak mak plak yang masak.. nak makan masakan mak.. mak masak lagi sedap dari kita.. hmmm.. kalau cenggitu, nanti kita masak lagi best dari anak kita, dan anak kita akan masak lagi best dari cucu kita.. wakakkaka!.. nanti time cicit kita tak mustahil la lagi tak pandai masak dari moyang die...

ok, nak mak juga masak boleh.. tapi apa kata kita assit dia kat dapur.. bila part nak numis je dan jerang kat periuk baru panggil die.. setakat nak potong bawang , tumbuk lada, potong ikan tu kan kita boleh buat.. takkan balik sekadar cuci tangan dan makan je? hmm? hmm? (walaupun kekadang aku camtuh...hahahha?) insafi diri sendiri ni..sob! sob!

so menu... ini jek yang ada.. layan...
ikan siakap besar punye! bakar cicah air asam atau sambal kicap...

ayam bakar

air asam.. hasil air tangan kakak ipar

the best gulai tempoyak ikan patin

gulai lemak rebung

goreng pisang

rebus jantung pisang.. buat ulam

sambal belacan

apam balik beli la.. of course

tepung pelita

seri muka


No comments:

Post a Comment