Wednesday, October 19, 2011

never ending sad stories!..

well..... hmm.. mode sudah kelaut! ke laut!...  sesekali 'moody' mengupdate blog.... apakah?
last week timbang... berat sudah naik... 1.2 kg! goshhhhh!.. bersusah payah nak turun 1kg.. naik cuma bagi 2 minggu je.. dah 3 bulan tak mengayuh... berat maintain.. tapi last week naik plak die.. memang dah boleh agak... so, akibatnya dengarlah bebelan.. dan bebelan dan nasihat supaya aku kembali mengayuh crosstrainer ku itu...

apsal tak kayuh ha?... hmm... asal usul kejadian nya berdasarkan trial and error teori terbaru aku juga.. teori apa? hahah.. (sendiri tanya sendiri jawab..) dulu aku checkup kat doktor... diorang banyak advise suh kurangkan berat badan .. sebagai langkah nak membolehkan aku pregnant.. seriously...! doktor tuh kata memang ada minor problem.. tp takdelah sampai menghapuskan peluang tuh langsung kan... so this couple weeks aku pun rasa since berat dah turun.. so, nak maintain je dah stop buat kerja lasak... makan je... dan banyak rehat...dan start ambil suppliment... walaupun last week timbang berat naik, aku pekakkan telinga buat tak nampak je... manalah tau kan?... 

tapi... hari nih cam nampak bayang nak period again... hmmm.. mau tak kelaut segala mode aku tuh... sedih?.. hmm... dah jadi dessert every month...  telan je.. kadang2 memang la selalu dah muhasabah diri... dan segala resonable lagi alasan yang aku dah bagi untuk pujuk diri sendiri.. tapi.. sesekali melayan 'mode kelaut ' nih .. layan kan jela.

putus asa?.. nope.. kita tak boleh putus asa... sebagai seorang Islam..aku tau kita kena yakin padsa kebesaran Allah... Maha Mengetahui dan Maha Penyayang... mungkin bukan disini.. mungkin ada disana...



1 comment:

  1. datin:sabar..semua itew ada musababnye...aku pun sedang berusaha..rupa2nyer susah juga nak hamil walaupun dah buang benda alah itew..setiap kali period, setiap kali aku sedih...

    ReplyDelete